Ekonomi

Tesla’nın zorluklar nedeniyle üç aylık teslimatlarda düşüş bildirmesi muhtemel

Tesla Inc. (NASDAQ:TSLA) Nisan-Haziran çeyreği için araç teslimatlarında %6’lık bir düşüş bildirmesi ve lider elektrikli araç üreticisi için art arda iki çeyrek düşüşün ilk örneğini oluşturması bekleniyor. Çin’de yoğun rekabet ve daha uygun fiyatlı modellerin yokluğu nedeniyle düşük taleple karşı karşıya kalan şirketin bu dönemde 438.019 araç teslim etmesi bekleniyor. Bu tahmin LSEG tarafından ankete katılan 12 analistin tahminlerinin ortalamasına dayanmaktadır.

Teslimatlarda beklenen düşüş, Tesla’nın önceki yıllarda hızlı bir büyüme yaşayarak dünya çapında en değerli otomobil üreticisi haline gelmesinin ardından geldi. Ancak şirket daha önce Ocak ayında, birkaç ay boyunca uygulanan fiyat indirimlerinin azalan getirilerini gerekçe göstererek 2024 için teslimat büyümesinin “önemli ölçüde daha düşük” olacağını belirtmişti.

Tesla’nın envanter yönetimine yaklaşımı, tüketicilerin daha ucuz benzinli-elektrikli hibrit araçları tercih etmesiyle değişti ve bu da satılamayan araçların birikmesine yol açtı. Buna karşılık Tesla, satışları canlandırmak için fiyat indirimleri ve daha uygun fiyatlı finansman ve leasing seçenekleri gibi teşvikler sundu.

CEO Elon Musk’ın bu yılın başlarında robotaksilere odaklanmak adına yeni, daha düşük fiyatlı bir elektrikli otomobilin geliştirilmesini iptal etme kararı bazı yatırımcılar arasında endişelere yol açtı. Bu endişelere rağmen Musk, geçtiğimiz ay yapılan yıllık toplantıda hissedarların güçlü desteğiyle 56 milyar dolarlık bir ödeme paketi aldı.

Barclays analisti Dan Levy, Tesla’nın ikinci çeyrek teslimatlarında %11’lik daha da sert bir düşüş öngördü ki bu şirketin bugüne kadarki en büyük düşüşü olacak. Levy, zayıf teslimat sonuçlarının Tesla’nın şu anda karşı karşıya olduğu zorlu piyasa koşullarına dikkat çekebileceğini öne sürdü.

Tesla’nın hisse senedi performansı bu yıl cansızdı ve %25’lik değer kaybıyla S&P 500’ün en kötü performans gösteren hisselerinden biri oldu. Musk, süper şarj ekibinin dağıtılması da dahil olmak üzere önemli işten çıkarmalar yoluyla giderleri azaltmaya çalıştı.

Avrupa’da Tesla’nın satışları Mayıs ayında %36’lık bir düşüşle özellikle zayıf kaldı. Bu düşüş, azalan elektrikli araç sübvansiyonlarına ve geçen yıl Tesla’nın Avrupa satışlarının önemli bir bölümünü oluşturan filo operatörlerinden gelen talebin azalmasına bağlanıyor. Avrupalı leasing firmalarının perakende fiyat indirimleri ve hizmet sorunlarıyla ilgili endişelerini giderme çabaları daha önce Mayıs ayında bildirilmişti.

Çin’deki rekabet, yerel üreticilerin daha uygun fiyatlı modeller sunmasıyla yoğunlaşırken, Tesla’nın ürün gamını güncellemesi daha yavaş oldu. Musk bu yıl içinde yeni modellerin sözünü vermesine rağmen, fiyatlandırma ile ilgili ayrıntılar belirtilmedi.

Şirketin araç tasarım güncellemeleri asgari düzeyde kaldı ve Model 3 sedanda yapılan son önemli değişiklik geçen yılın sonlarında gerçekleşti. Model Y, Model S ve Model X ise birkaç yıldır büyük çaplı yeniden tasarlanmadı. Geçen yıl teslimatlarına başlanan Cybertruck’ın 2025 yılına kadar seri üretime geçmesi beklenmiyor ve geri çağırmalar ve kalite endişeleriyle karşı karşıya kaldı.

Son etki raporunda dikkat çeken bir eksiklik olarak Tesla, daha önce vurguladığı 2030 yılına kadar yılda 20 milyon araç teslim etme yönündeki uzun vadeli hedefini yinelemedi.

İleriye dönük olarak Tesla, “Tam Kendi Kendine Sürüş” yazılımının benimsenmesini teşvik etmek için 8 Ağustos’ta robotaksileri ortaya çıkarmayı hedefliyor, ancak üretim için zaman çizelgesi ve üretilecek birim sayısı belirsizliğini koruyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

gurgentepeajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu